Efter Comosjön var det dags för ett besök vid en annan mycket populär och trivsam sjö, nämligen Gardasjön. Också denna är en riktig höjdare, enligt oss. Vi har besökt CamperStop Torbole ganska många gånger genom åren, men i princip alltid mitt i sommaren. Det är bara att konstatera, det var mycket trivsamt att vara här också på vårkanten. Den sommarvärme vi hade vid Comosjön hade lämnat Italien, nu var det mer normala försommartemperaturer som gällde. Vi dröjde oss kvar vid Garda Sjön i en vecka, den fyllde vi med utflykter till grannbyn Riva del Garda, med fågelfoto och med fina promenader i byn.
Tiden för hemfärd till Sverige började närma sig med stormsteg, men först hade vi några stopp i Tyskland att göra, aldrig fel att insupa lite tysk atmosfär.

Kvällspromenaden i Torbole

Njutbar kväll…

Tidig morgon

När Torbole visar sig från sin bästa sida

Tidig morgon i Riva del Garda

Stadigt rotsystem

Rödhuvad dykand

Skäggdoppingar

Herr & Fru gräsand

Sumpbäver

I stridens hetta… Sothönor…

Kärleksförklaring mellan skäggdoppingarna