Det var dags för ett återbesök i Bayern och de tyska alperna. Vi styrde mot ställplatsen i Grainau, straxt sydväst om Garmisch-Partenkirchen. Från ställplatsen har man nära till fantastiskt fina promenadstråk vid foten av Zugspitze, Tysklands högsta berg. Det första vi gjorde när vi parkerat kärran var att koppla vovvarna och ta oss upp mot just nämnda berg. Under våra två dygn här hann vi också med en cykeltur till fina Eibsee, en liten alpsjö som ligger på 1000 möh. Vädret var stabilt, 20 grader och växlande molnighet.

Zugspitze i bakgrunden

Selfie… 🙂

Promenad i Grainau

Eibsee på 1000 möh

Eibsee

Vovvarna passade på att ta sig ett dopp

Spegel spegel…

Njuter av livet

Här vilar man vackert