Åter vid Östersjön! Vi hade letat oss fram till Warnemünde som ju är inloppet till Rostock. Här var det liv och rörelse, husbilsfolk beblandade sig med kryssningsfolk, det var ett myller av turister, restauranger och gatustånd. Vi satte oss och åt en varsin Fish-’n-chips och beskådade samtidigt de fräcka trutarna som gjorde vad de kunde för att sno maten ur händerna på folk. Vädret bjöd på växlande molnighet, lite småkalla vindar och en temperatur som inte gick över 20 graderssträcket.
Det blev två stopp till i Tyskland innan vi tillslut tog färjan över till vårt grannland. Vi valde att stanna i Travemünde, också det är en fin liten hamnstad. Sista natten spenderades i Burg auf Fehmarn, där det obligatoriska besöket hos Calle förstås hägrade. Vi bunkrade upp med allehanda go’saker innan det var dags att säga farväl till kontinenten för den här gången.

Truten bland blomster

Förhoppningsvis livslång kärlek…

Hållbar kärlek… kanske…

Inloppet till Rostock

Kvällspromenad i Warnemünde

Två Aida lämnade Warnemünde, en skulle till Norge, den andra till Stockholm

Stora kryssningsfartyg detta…